روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران در نوزدهمین سمپوزیم بینالمللی روابط عمومی با موضوع مهارتهای کاربردی هوش مصنوعی در روابط عمومیها حضور پیدا کرد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، نوزدهمین دوره سمپوزیم بینالمللی روابط عمومیها و بیستمین دوره جشنواره برترین های روابط عمومی با موضوع مهارتهای کاربردی هوش مصنوعی در روابط عمومی طی ۲۰ تا ۲۱ آذر در سالن همایشهای بینالمللی صدا و سیما برگزار شد.
در این سمپوزیم بینالمللی، نمایندگانی از روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران به منظور آشنایی با آخرین تحولات در حوزه روابط عمومیها و همچنین آشنایی با مهارتهای کاربردی هوش مصنوعی حضور فعال پیدا کردند.
هوشمند سفیدی، دبیرکل سمپوزیم بینالمللی روابط عمومی در این نشست، ضمن برشمردن دستاوردهای این سمپوزیم طی ادوار گذشته، اظهار کرد: در ۱۸ دوره گذشته، ۱۸۰ مقاله در سمپوزیم روابط عمومیها ارایه شد و بیش از ۶ هزار نفر در آن به صورت تخصصی شرکت کردند.
وی با بیان اینکه طی ۱۸ دوره سمپوزیم برگزار شده، ۳۶ دوره کارگاه آموزشی برپا شده است، تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم که قدمت روابط عمومیها در جهان ۱۱۸ سال و قدمت آن در ایران به ۸۵ سال میرسد.
دبیرکل سمپوزیم بینالمللی روابط عمومیها، با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی انقلاب چهارم صنعتی است، خاطرنشان کرد: روابط عمومیها باید خود را آماده برای ایفای نقش با رخدادهای جدید از جمله هوش مصنوعی کنند.
در این نشست، همچنین پیام خانم آند گرت آبارزوا، رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومیها قرائت شد و طی آن، ضرورت استفاده از فناوری جدید هوش مصنوعی در روابط عمومیها مورد تاکید قرار گرفت.
عمده موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، عبارت بود از اینکه ۸۰ درصد از سازمانها مایل هستند که از هوش مصنوعی استفاده نمایند؛ اما از چگونگی استفاده از آن اطلاع ندارند و به همین جهت باید آموزش در اولویت قرار گیرد.
همچنین بر این موضوع تاکید شد که اولویت مهم امروز روابط عمومیها، کسب مهارت و تبحر در کاربرد هوش مصنوعی است و به زودی کارهای جزئی و درجه ۳ روابط عمومیها را چت باتها عهدهدار خواهند بود.
تدوین سند ویژه کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومیها از دیگر موضوعات مهمی بود که در این سمپوزیم بینالمللی مطرح شد.
گفتنی است؛ در این نشست، در بخش بینالملل پنل (صبح) ایدیل سیمیر، استاد دانشگاه کوگاتلی استانبول، انریک اوردیکس، استاد دانشگاه بارسلون از طریق فضای مجازی و به صورت ویدئو کنفرانس به موضوع ظرفیتهای هوش مصنوعی برای اثربخشی وکارآیی روابط عمومی پرداختند.
در بخش دوم نیز، استفان ودینگتون، استاد دانشگاه نیوکاسل و اسپنسر تروپیا، نویسنده کتاب در حوزه هوش مصنوعی، موضوع کاربرد هوش مصنوعی در روابط رسانهای و هوش مصنوعی و مدیریت دادهها در روابط عمومیها را مورد بررسی قرار دادند.
عطاالله ابطحی، محمدسلطانیفر، حسین امامی، علی شاکر، سینا تفنگچی و خسرو رفیعی از استادان دانشگاه و کارشناسان مطرح حاضر در این نشست بودند که به ضرورت و ابعاد بهکارگیری هوش مصنوعی در روابط عمومی سازمانها پرداختند.
لازم به ذکر است، در این نشست، همچنین از مدیران برتر روابط عمومیها با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.