مدیر بندر بارسلونا، از راهاندازی نخستین سرویس حمل بار کانتینری مستقیم از بندر بارسلونا به شهرهای جنوبی فرانسه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، نخستین سرویس حمل و نقل ریلی کانتینری مستقیم باری، از بندر بارسلونا در اسپانیا، به سمت شهرهای تولوز و لیون در فرانسه، راهاندازی شد.
این سرویس جدید، به ابتکار شرکت ترمینالهای بار ریلی APM اسپانیا و با همکاری دو شرکت سینرژی و نیوی لند کارگو، راهاندازی شده که هر هفته، چهار مرتبه بار ریلی کانتینری میان اسپانیا و جنوب فرانسه را مبادله میکند.
گفته میشود این نخستین خط ریلی باری مستقیم میان اسپانیا و فرانسه است که بدون نیاز به ترانسشیپمنت یا تعویض لکوموتیو از طریق تونل پرثوس، مشغول به کار خواهد شد.
قرار است تمامی بار مورد مبادله در این مسیر، با استفاده از لکوموتیوهای کپترین شرکت استادلر(یورو ۶۰۰۰)، در هر دو کشور اسپانیا و فرانسه حمل شود.
همچنین طول هر رام قطار کانتینری مذکور، ۷۵۰ متر خواهد بود که بالاترین طول مجاز برای قطارهای مورد سیر در منطقه یورو محسوب میشود. ظرفیت هر رام از این قطار ۱۰۸ TEU عنوان شده است.
بر اساس این گزارش، «لیوئیس سالوادو»، مدیر بندر بارسلونا، با اشاره به اهمیت راهاندازی سرویس حمل و نقل کانتینری ریلی میان اسپانیا و فرانسه، این پروژه را اقدامی بزرگ برای کمک به کاهش آلودگی هوا و همچنین کاهش زمان سیر عنوان کرد.
وی همچنین با اشاره به این نکته که بندر بارسلونا تنها بندر متصل به شبکه ریلی با عرض خط استاندارد UIC محسوب میشود؛ بهرهگیری از این ظرفیت را به سود تمامی اروپا دانست.