رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی راژمان کبیر، از بومیسازی سیستمهای سیگنالینگ از سوی کارشناسان این شرکت خبر داد.
آرش زمانیراد، رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی راژمان کبیر، در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با بیان اینکه عمده فعالیت این شرکت شامل طراحی، تولید و نصب سیستمهای سیگنالینگ در قطار میشود، تصریح کرد: وظیفه اصلی این سیستمها، افزایش ایمنی قطارها اعم از باری و مسافری است.
وی افزود: با توجه به آزمایشگاههای موجود در مراکزی نظیر دانشگاه امیرکبیر و پژوهشکده نیرو، تستهای استاندارد بر روی تجهیزات در فرایند تولید انجام میشود.
زمانیراد، با اشاره به اینکه با به کارگیری سیستمهای سیگنالینگ، امکان کنترل قطارها از منظر سرعت وجود دارد، خاطرنشان کرد: با استفاده از این سیستمها، ضمن حفظ ایمنی حرکت قطار میتوان به بالاترین حد سرعت و در نتیجه کاهش سر فاصله عبور قطار در خطوط رسید.
رئیس هیات مدیره شرکت مهندسی راژمان کبیر افزود: از ویژگیهای دیگر این سیستم، تغییر سوزن به طور اتوماتیک است، به طوری که با رعایت همه جانبه ایمنی، مسیر مناسب را برای سیر قطار فراهم مینماید و مانع از بروز حوادث میشود.
وی اظهار کرد: این شرکت، در ابتدا فعالیت خود را با خرید این سیستم از خارج و نصب آن بر روی صنایع حمل و نقل ریلی آغاز کرد؛ اما به تدریج نسبت به طراحی و تولید داخلی آن اقدام و اکنون با همکاری شرکت های تولید مشترک سیستم اینترلاکینگ الکترونیکی در داخل را اجرایی کرده است.
به گفته وی، شرکت متروی تهران به منظور تجهیز ناوگان خود، قراردادهایی را با این شرکت جهت بومی سازی سیستمهای سیگنالینگ منعقد کرده است.
گفتنی است؛ شرکت مهندسی راژمان کبیر در پیادهسازی سیستمهای سیگنالینگ، دارای بیش از ۲۰ سال تجربه در زمینه طراحی، تأمین، ساخت، نصب و راه اندازی کلیه سیستم های سیگنالینگ خطوط ریلی، اعم از راه آهن و قطارهای شهری و … است.
از جمله فعالیتهای این شرکت میتوان به طراحی کلیه سیستمهای سیگنالینگ شامل اینترلاکینگ الکترونیکی و رلهای، ساخت تجهیزات سیگنالینگ شامل اینترلاکینگ الکترونیکی و مدار راه، تامین کلیه تجهیزات سیگنالینگ شامل ماشین سوزن، محور شمار و نصب و تعمیر و نگهداری کلیه سیستمهای سیگنالینگ خطوط ریلی شامل مترو و راه آهن اشاره کرد.