شرکت راهآهن آلمان (DB)(دویچه بان) پروژه نوسازی ۸۵۰ میلیون یورویی را برای خط پرسرعت هانوفر – ورزبورگ تکمیل و آن را مدرن کرد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از سایت زد میرا، کار بر روی این خط ۳۲۷ کیلومتری از سال ۲۰۱۹ در هفت مرحله انجام شدهاست.
در این اقدام، ۵۵۷ کیلومتر ریل، ۷۰۰ هزار ریل بند (تراورس) و ۲۳۵ دوربرگردان تعویض و ۴۹ پل و ۶۳ تونل تعمیر شدهاست.
خط هانوفر – وورزبورگ یکی از اولین خطوط راهآهن سریعالسیر در آلمان است.
این خط در سال ۱۹۹۱ به بهرهبرداری رسید و برای راهاندازی قطارهای مسافری با سرعت تا ۲۸۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باری با سرعت تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت طراحی شدهاست.
حمل و نقل بار در امتداد این خط فقط در شب انجام میشود.
کارشناسان تاکید دارند که فن آوریهای راهآهن آلمان در صنعت بینالمللی راهآهن بسیار مهم است و توانسته خدمات بسیار بهتری را برای مسافران به معرض نمایش بگذارد.
همچنین راهآهن آلمان از جمله پرکاربردترین خدمات ترابری در دنیاست و تاثیر فراوانی در اقتصاد و امنیت این کشور دارد.