رئیس کانون بازنشستگان راهآهن با اشاره به تغییراتی که در راهآهن به واسطه واگذاریها رخ داده، تاکید کرد: راهآهن باید ارزیابی مجددی از ارزشهای خود و شرکتها داشته باشد تا بتواند تصمیمگیریهای کلان انجام دهد.
محمود حشمتی، رئیس کانون بازنشستگان راهآهن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با اشاره به اینکه در گذشته، وی سمت مدیرکلی پیشگیری از سوانح راهآهن را به عهده داشته است، اظهار کرد: یکی از کارهایی که طی مسئولیتم به عهده داشتم، نوشتن مقررات ایمنی حرکت در سال ۱۳۷۰ و همچنین سال ۱۳۹۱ بوده است.
حشمتی با اشاره به اینکه در ۱۳۸۱ به درجه بازنشستگی نائل شده؛ اما با وجود این در سال ۱۳۹۱ مجموعه مقررات ایمنی را به نگارش درآورده است، گفت: اخیرا به دعوت مدیر عامل راهآهن که شناخت کاملی از اینجانب دارد، آمدهام و از سانحهای که در بندرعباس رخ داده بازدید به عمل آورده و آن را بررسی کرده و به زودی گزارش کامل و متقن آن را به ایشان ارائه خواهیم کرد.
رئیس کانون بازنشستگان راهآهن با اشاره به مشکلاتی که هماکنون راهآهن با آن مواجه است، تصریح کرد: راهآهن باید ساختار منظمی داشته باشد تا شرکتهایی که با آن کار میکنند، بتوانند شرایط مناسبی را برای همکاری داشته باشند.
وی تاکید کرد: در گذشته، همه ارکان صنعت حمل و نقل ریلی به عهده راهآهن بود و طرز تفکر راهآهن نیز به همانگونه شکل گرفته است؛ اما اکنون هر قسمتی از راهآهن را شرکتی خصوصی اداره میکند و به همین جهت این طرز تفکر باید عوض شود.
حشمتی ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح و تدوین مجدد قوانین و مقررات راهآهن بر اساس تغییرات رخ داده، عنوان کرد: راهآهن باید یک ارزیابی مجددی از ارزشهای خودش و شرکتها داشته باشد تا بتواند تصمیمگیریهای کلان انجام دهد و بتوانند همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.
رئیس کانون بازنشستگان راهآهن با بیان اینکه این کانون آمادگی دارد تا از ظرفیت بازنشستگان راهآهن که همگی از مدیران و کارکنان با تجربه هستند، در جهت کمک به برنامههای توسعهای راهآهن استفاده کند، خاطرنشان کرد: بنا به درخواست راهآهن، همانند سایر سازمانها و شرکتها، این کانون آمادگی دارد تا تجربیات بازنشستگان خود را در اختیار مدیران راهآهن قرار دهد.