دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی مسافری و خدمات وابسته با بیان اینکه تاکنون نرخ بلیت قطارهای مسافری متناسب با سایر شاخصهای اقتصادی رشد نکرده است، تاکید کرد: با توجه به نرخ پائین قطارهای مسافری، امکان اجرای تعهد در مقابل پیمانکاران و تعمیرکاران وجود ندارد.
ابوالقاسم سعیدی، دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی مسافری و خدمات وابسته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با اشاره به تناسب نداشتن نرخ بلیت قطار با تورم و سایر شاخصهای اقتصادی، گفت: به دلیل همین نرخ پائین بلیت قطار است که هماکنون شاهد کاهش سرمایهگذاری در این حوزه هستیم.
سعیدی تصریح کرد: جاماندگی نرخ بلیت، از حدود ۱۲ سال پیش و از زمان تفکیک فعالیتهای باری و مسافری راهآهن آغاز شد.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی مسافری گفت: در آن زمان برای تصمیمگیری در خصوص تعیین نرخ بلیت قطار، تلاش شد تا سهمی از تعرفه نرخ بلیت مسافری، از طریق نرخ و تعرفه بار تامین شود.
وی خاطرنشان کرد: بعدها بخش مسافری و باری در راهآهن از هم جدا و به بخشهای خصوصی واگذار شد و این نوع نگاه همچنان ماندگار شد و در نتیجه تاکنون نرخ بلیت قطار متناسب با سایر شاخصهای اقتصادی رشد نکرده است.
سعیدی گفت: اکنون با توجه به نرخ پائین قطارهای مسافری، امکان اجرای تعهد در مقابل پیمانکاران و تعمیرکاران وجود ندارد.
دبیر انجمن صنفی شرکتهای حملونقل ریلی مسافری تاکید کرد: اکنون اغلب مسافران این آمادگی را دارند که با توجه به شرایطی که راهآهن دارد، نرخ بلیت افزایش پیدا کند تا بتوانند امکانات بهتری را دریافت نمایند.