به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، دین اسلام احترام به بزرگان چه در رفتار و چه خدمت به آنها را بسیار مهم دانسته و بارها نیز در این زمینه سفارش شده است. بازنشستگان، گنجینه های ارزشمند جامعه و انتقال دهندگان تجربه های تلخ و شیرین کار به نسل های جدید هستند و محترم داشتن بازنشستگان، احترام گذاشتن به ره توشه تجارب عملی نسل های پیشین است.
در این راستا، اداره کل راه آهن هرمزگان گفتگو با بازنشستگان آن اداره کل را آغاز کرده و در گام اول با آقای مهدی سرنی زاده به گفتگو نشسته است که در ادامه با هم می خوانیم:
لطفا خودتان را معرفی کنید؟
با سلام و تشکر از حسن نظر مدیرکل راه آهن هرمزگان، آقای مهندس نصیری برازنده به بازنشستگان و پیشکسوتان حوزه حمل و نقل ریلی، اینجانب مهدی سرنی زاده متولد یکم مهرماه سال ۱۳۵۵ متولد و ساکن بندرعباس هستم.
در چه سالی ازدواج کردید و دارای چند فرزند هستید؟
در سال ۱۳۸۰ ازدواج کردم که ثمره زندگی مشترکمان ۲ دختر و یک پسر است.
چرا کار در راه آهن را بعنوان شغل انتخاب کردید؟
راه آهن در پیش زمینه ذهنی عامه مردم نماد سفرهای نوستالژیک بوده و هست. آوازه سختکوشی کارکنان راه آهن، شور و اشتیاق مردم در انتخاب قطار بعنوان وسیله مناسب سفر، همراه با احساس امنیت و راحتی دلایلی بود که باعث شد بین چند گزینه مختلف برای انتخاب شغل ، راه آهن رو بعنوان شغل آینده ام انتخاب کنم.
آقای سرنی زاده شما چه سالی استخدام راه آهن شدید؟
بنده در تاریخ ۱۳۷۹/۰۲/۱۷ و در سن ۲۴ سالگی افتخار حضور در راه آهن رو پیدا کردم.
آیا قبل از راه آهن به شغل دیگری هم مشغول بودید یا خیر؟
قبل حضور استخدام در راه آهن، مجری جشن ها و آیین های ملی و میهنی دانشکده افسری، مسئول تاسیسات بیمارستان کودکان و خیلی از شغل های دیگر را هم امتحان کرده بودم و با شناختی که از روحیات خودم بدست آوردم راه آهن را مناسب دیدم و به استخدام راه آهن درآمدم.
آیا اولین شغلی که در راه آهن مشغول بکار شدید را بخاطر دارید؟
بله، اولین تجربه شغلی بنده در راه آهن حضور در تعمیرات لکوموتیو ایستگاه انشعاب بندرعباس با ردیف شغلی مکانیسین دیزل بود .
مسئولیت هایی که در راه آهن داشتید را بیان بفرمایید.
بعد از مکانیسین دیزل، متصدی بازدید و اعزام لکوموتیوها، مسئول کنترل فنی ناوگان، کارشناس لکوموتیو، معاون اداره ناوگان در امور نیروی کشش و رییس اداره ناوگان مشاغل بعدی ام در این مسیر بودند .
خاطره انگیزترین خاطره خودتون از زمان اشتغال در راه آهن را میشه برامون بگید؟
تک تک لحظات تلخ و شیرینی که در همه این سالها در کنار همکاران عزیزمان در هرمزگان و مناطق مختلف راه آهن گذراندیم حاوی خاطراتی ناب و بی بدیل است که در ذهن و روح اینجانب به زیبایی نقش بسته است. مهم ترین و خاطره انگیزترین آن همدلی و همراهی همکاران راه آهن هرمزگان در سالهای ۹۴ تا ۹۷ بود که سرشار از خبرهای موفقیت های بدست آمده و کسب رکورد های بی نظیر در شاخص های عملکردی راه آهن توسط همکاران راه آهن هرمزگان بود و کمک شایانی به رشد اجتماعی و تبلیغاتی راه آهن در بین مسئولین و مردم استان داشت و شیرینی و حلاوت کار پرمسئولیت همراه با کسب موفقیت در آن سالها را هرگز فراموش نخواهم کرد.
آقای سرنی زاده چه سالی به افتخار بازنشستگی نائل شدید؟
بعد از بیست سال و ده ماه خدمت در راه آهن در مورخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۶ به افتخار بازنشستگی نائل شدم .
کلام پایانی:
توسعه پایدار نیازمند وجود حمل و نقل سریع، مطمئن و پاک در حوزه مسافر و بار هست که هر سه شاخص فوق در راه آهن در بالاترین سطح کیفی موجود میباشد. توجه و نگاه ویژه دولتمردان به وضعیت معیشتی، رفاهی و آموزشی همکاران سختکوش و جان بر کف راه آهن در حوزه های مختلف سیر و حرکت، فنی و پشتیبانی تضمین کننده رشد و توسعه همه جانبه در کشور میباشد. هر زمان که خبری از نشانه های رشد اجتماعی و فردی همکاران و خانواده های عزیزشان را می بینم و می شنوم به خود می بالم که اینان دوستان و همکاران بنده بوده و هستند. برای همه ی این عزیزان که در همه این سالها از وجود پر مهرشان بهره ای برده ام آرزوی تندرستی و شادکامی دارم .