مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی، ۲۳۲ کیلومتر راهآهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در سال ۱۴۰۲ خبر داد و آن را نشان از عزم راسخ دولت در تکمیل شریانهای حمل و نقلی کشور دانست.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از ایرنا، «خیراله خادمی» افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و نامگذاری سال جاری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» امیدواریم با تدوین دستورالعملهای جدید، روند مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای حمل و نقل تسهیل شود.
وی، توسعه شبکه حمل و نقل کشور در سال گذشته و حجم عملیات اجرایی انجام شده در پروژهها را درخشان دانست و اظهار داشت: ۳۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکی معادل احداث یک سد خاکی در کنار حفاری ۱۸.۳ کیلومتر تونل که لاینینگ ۱۷.۴ کیلومتر آن هم تکمیل شده، به انجام رسیده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با اشاره به افتتاح ۲۴۲ کیلومتر مسیر آزادراهی در سال گذشته با رشد سه برابری نسبت به میانگین سالیانه، اظهار داشت: افتتاح ۲۳۲ کیلومتر راهآهن و بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در کشور علاوه بر ثبت رکورد جدیدی در افتتاح سالیانه پروژهها، نشان از عزم راسخ دولت در تکمیل شریانهای حمل و نقلی کشور دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به توان و تخصصی مهندسان داخل کشور، ادامه داد: اکنون مانعی در طراحی، نظارت و اجرای پروژههای راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، قابلیت اجرای سالیانه دستکم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد.
خادمی، توان مهندسی کشور را چندین برابر بیشتر از منابع موجود دانست و گفت: با توجه به قابلیتها و پتانسیلهای موجود در بدنه مهندسی کشور، میتوانیم بر روی صدور خدمات فنی بهویژه به کشورهای همسایه تمرکز کنیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، پیگیری مصوبات مجلس در بخش زیرساختهای حمل و نقل و استفاده از روشهای قانونی برای تامین منابع مورد نیاز پروژههای راهسازی را یکی از الزامات پیشرفت در اقدامات ذکر کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، توجه به کیفیت اجرای پروژهها را از مهمترین دغدغههای هر ساله اعلامکرد و افزود: افزایش کیفیت زیرساختهای حمل و نقل در حال احداث، با تکیه بر نتایج آزمایشگاهی درست و استفاده از تجهیزات و ماشین آلات نوین و مدرن، زنجیرههای بههم تنیدهی ارتقا صنعت راه سازی کشور محسوب میشوند.
وی تاکید کرد: استفاده از نیروهای متخصصی و با تجربه در هر حوزه و نظارت کافی بر جرا مهمترین راهکار افزایش کیفیت پروژههای راهسازی و در نتیجه افزایش عمر مفید جادهها، حفظ سرمایههای ملی و منابع طبیعی کشور است.