مقامات کالیفرنیا درحالی تکمیل یک پل ریلی سریعالسیر را جشن میگیرند که ساخت این پل، ۱۱ میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته و موجب تمسخر منقدین شدهاست.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از راسیسکایا گازیتا، جوبایدن رییس جمهور آمریکا در کمپین انتخاباتی خود وعده داده بود یک راه آهن سریعالسیر در کلاس جهانی را با بودجه فدرال بسازد.
این طرح شامل ۱۰ پروژه حمل ونقل ریلی در سراسر آمریکا بود.یکی از این پروژهها ساخت قطار سریع السیر گلولهای در امریکا است که قرار است با سرعت ۲۲۰ مایل بر ساعت حرکت میکند.
دولت بایدن ۳.۱ میلیارد دلار برای پروژههای خط راهآهن گلولهای به ایالت کالیفرنیا اختصاص دادهاست.یکی از این پروژه ها از سنترال ولی می گذرد و بقیه آنها از کالیفرنیا تا نوادا ادامه مییابند.
مقامات دولت امریکا میگویند: قطارهای گلولهای سفر را سریع تر و سادهتر میکنند، شغل و فرصتهای اقتصادی به وجود میآورند و علاوه بر آن هوا را پاکیزه نگه میدارند.
فرایند ساخت راهآهن سریعالسیر از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شدهاست و حالا تکمیل یک پل مربوط به این راهآهن سریع السیر تنها ۹ سال و نیم است که طول کشیدهاست.
منتقدین میگویند این پل به ناکجا آباد ختم میشود و روی تپهای در منطقه کویری قرار دارد .روزنامه نیویورک پست در این باره نوشت: ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و بیلی مارکوس، خالق دوج کوین، سازمان راهآهن پرسرعت کالیفرنیا را برای تکمیل دیرهنگام این پل مورد انتقاد و تمسخر قرار دادند.
مارکوس میلیاردر ارز دیجیتال در X (توئیتر سابق،) به شوخی گفت: “این قابل توجه ترین دستاورد بشر در تاریخ است.”
ماسک نیز یک ایموجی غمگین و گریان را برای بیان دیدگاه خود در مورد این پروژه بیهوده منتشر کرد که طبق گزارش ها در خطر لغو شدن است.
این در حالی است که تاکنون ۱۱ میلیارد دلار از مالیاتدهندگان در پروژه راهآهن سریع السیر سرمایه گذاری شدهاست. این رقم شامل پل و سایر کارهای فاز اول مسیر پرسرعت است که از بیکرسفیلد در شمال لس آنجلس تا مرسدس که حدود ۱۵۰ کیلومتر با منطقه خلیج فاصله دارد، امتداد دارد.
تخمین زده میشود که این راهآهن حدود ۱۰۰ میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه داشته باشد.
مارکوس با تمسخر در این باره گفت : “وای، خیلی تاثیرگذار است، نمی توان ۲۴۰۰ سال صبر کرد تا پروژه ۷۰۰ کوادریلیون دلاری را تکمیل کند.”