به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، محمدمهدی حسنزاده مدیرکل سابق لجستیک راه آهن، در پنل تخصصی «ریل و لجستیک» هفتمین نمایشگاه حملونقل و لجستیک تاکید کرد: این نقد بر گمرک وارد است که چرا به مصوبه سند مراکز لجستیک مدون سال ۱۳۹۵ و تکلیف قانونی خود مبنی بر استقرار شعبهای از گمرک در بندر خشک آپرین، تمکین و عمل نمیکند.
حسنزاده گفت: توسعه بنادر خشک و مراکز لجستیکی فراسازمانی است به این صورت که خود شرکت راهآهن اجازه توسعه این مراکز را به طور مستقل ندارد.
مدیرکل سابق لجستیک راه آهن گفت: افزون بر ۹۰ درصد تمرکز بارهای کانتینری، سهم بندر شهید رجایی بهعنوان بندر اصلی کانتینری کشور است.
حسن زاده با بیان اینکه فرهنگ حملونقل در کشور، جاده محور است و نه ریل محور، تصریح کرد: میانگین بارنامههای دریایی کشور، تنها ۵ کانتینر است. این در حالی است که برای راهاندازی یک رام قطار با حداقل ۴۰ واگن، به ۱۰۰ کانتینر برای کامل شدن ظرفیت باری این قطار احتیاج است.