مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار از هزینه ۲۰ میلیارد تومانی جهت نوسازی اقلام راهبری از جمله خرید ملحفه و بالش و دیگر اقلام به منظور تجهیز سال نو خبر داد.
محسن یاوری، مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با اشاره به زیانده بودن اکثر شرکتهای ریلی مسافری در کشور، اظهار کرد: چنانچه دارایی این شرکت در حوزه مسافری را ۲ هزار میلیارد تومان در نظر بگیریم، با قراردادن آن در بانک، سودی معادل ۴۰۰ میلیارد تومان دریافت خواهیم کرد؛ در حالیکه اکنون با وجود جاری بودن این سرمایه، به سختی می توانیم سود ۳ یا ۴ میلیاردی آن هم صرفا در صورتهای مالی نشان دهیم.
یاوری با بیان اینکه هماکنون این شرکت زیان انباشته دارد، تصریح کرد: تا سال ۱۳۸۸، بخش مسافری ریلی از دولت یارانه دریافت میکرد؛ اما بعد از آنکه شرکت رجا واگذار شد، این یارانه قطع شد.
مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار با اشاره به تفاوت سرمایه و هزینههای باری و مسافری ریلی، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری اولیه، در بخش مسافری حدود ۲۵ میلیارد تومان و در باری هر واگن حدود ۳ میلیارد است.
یاوری گفت: هزینه جاری در حوزه مسافری قابل مقایسه با بخش باری نیست و هزینههای نگهداری و تعمیرات به میزان قابل توجهی بالا است.
وی با بیان اینکه در طول سالهای اخیر، قیمتها به طور فزآینده افزایش داشتهاند، تاکید کرد: به طور مثال، اوایل سال گذشته قیمت چرخ مسافری حدود ۳۰ میلیون تومان بوده در حالیکه اواخر سال این قیمت به ۴۵ میلیون تومان رسیده است که این موضوع برای سایر اقلام فنی و راهبری و …. صادق است.
یاوری اظهار کرد: امسال فقط برای تجهیز ایام عید، حدود ۲۰ میلیارد تومان بابت خرید ملحفه و بالش و دیگر اقلام راهبری هزینه کردیم که نسبت به سال گذشته، افزایش غیر قابل تصوری داشته است.
مدیر عامل شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار تصریح کرد: ما نمیتوانیم بگوئیم که قیمت بلیتها به صورت ثابت باشند؛ اما معتقدیم که این قیمتها همچون نرخ بلیت شرکتهای هواپیمایی باید شناور در نظر گرفته شوند.
یاوری تاکید کرد: امیدواریم با همکاری همه عوامل، اعم از دولت ، بخش خصوصی، سازمانها و نهادهای سیاست گذار و حمایتی این بخش به خدمت رسانی خود ادامه دهد.