معاون بخش اوراسیا راه آهن باری آلمان از کاهش ۵۰ درصدی حمل و نقل ریلی از مسیر کریدور میانی کمربند و جاده (BRI) در سال ۲۰۲۳ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز؛ معاون بخش اوراسیا راه آهن باری آلمان از کاهش ۵۰ درصدی حمل و نقل ریلی از مسیر کریدور میانی کمربند و جاده (BRI) در سال ۲۰۲۳ خبر داد.
به نوشته «ریل فریت»، فرانک ارشکات طی سخنانی با مقایسه آمار حمل بار راه آهن آلمان (DB Cargo) در سال ۲۰۲۲ با سال جاری میلادی اعلام کرد که آمار حمل بار از شاخه میانی عبوری از کشورهای اوراسیا بیش از ۵۰ درصد طی سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.
وی دلیل این حجم از کاهش بار ریلی در مسیر راه ابریشم جدید را جنگ اوکراین و مسدود شدن مسیرهای ریلی منتهی به روسیه دانسته است. در همین حال، «ماتیاس کریچگاتر» مدیرعامل شرکت ریل کارگو اپراتور (RCO) اتریش نیز از افت شدید آمار حمل بار وارداتی چین به اروپا از طریق شبکه ریلی برای سال جاری میلادی خبر داده است.
از سوی دیگر، به گفته «کریستین روئلوفز» مدیرعامل شرکت حمل بار «کاتینر اکسچنج» ارزان تر بودن مسیر دریایی به نسبت استفاده از شبکه ریلی از جمله دیگر دلایل تغییر مسیر کالاهای ترانزیتی از ریل به سمت دریا بوده است؛ موضوعی که وی آن را «جنگ قیمت» خوانده و معتقد است که افزایش هزینه ها در پی جنگ روسیه و اوکراین، منجر به از دست رفتن جذابیت شبکه ریلی برای حمل کالا شده است.