فروشگاه اینترنتی آمازون با انتشار گزارشی از رشد ۵۰ درصدی حمل مرسوله های این شرکت برای مشتریان از طریق شبکه ریلی اروپا طی سال ۲۰۲۳ خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از ریلوِی تکنولوژی، فروشگاه اینترنتی آمازون با انتشار گزارشی از رشد ۵۰ درصدی حمل مرسوله های این شرکت برای مشتریان از طریق شبکه ریلی اروپا طی سال ۲۰۲۳ خبر داد.
بزرگترین فروشگاه اینترنتی و پیشرو در اقتصاد دیجیتال جهان دلیل رخداد این رشد را تلاش برای حرکت در راستای سیاست جهانی کربن زدایی و کاهش وابستگی به حمل و نقل جاده ای اعلام کرده است.
آمازون همچنین در گزارش خود، اعلام کرده است که در راستای کاهش استفاده از حمل و نقل جاده ای، اکنون بسیاری از مرسوله های خود را از طریق بیش از ۱۰۰ خط ریلی و ۳۰۰ خط کشتیرانی اروپایی برای مشتریان ارسال می نماید.
این شرکت همچنین ابراز امیدواری کرده است تا از طریق جایگزین سازی بخش قابل توجهی از حمل ونقل ریلی و دریایی به جای جاده، بتواند میزان آلایندگی های زیست محیطی و تولید کربن تولید شده به واسطه حمل مرسوله های پستی خود را بیش از ۵۰ درصد کاهش دهد.
آمازون در عین حال تاکید کرده که به دلیل نیاز به پخش خرد مرسولات و رساندن آنها به دست مشتریان، امکان دستیابی به اهداف بالاتر در کربن زدایی در حال حاضر میسر نیست.