مدیرعامل راهآهن شعار جدید راهآهن را «راهآهن توانمند، ایران قدرتمند» اعلام کرد و اظهار داشت که به حول و قوه الهی، میخواهیم جایگاه راهآهن را به نقطهای برسانیم که مایه قدرت ایران اسلامی شود.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن در نشست شورای مدیران راهآهن، گامهای اجرایی رسیدن به راهآهن توانمند را یکی از عناصر ایران قدرتمند دانست و از تعیین شعار جدید راهآهن با عنوان «راهآهن توانمند، ایران قدرتمند» خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف از تعیین این شعار، محقق کردن وعدهها به عمل است، تاکید کرد: به حول قوه الهی میخواهیم جایگاه راهآهن را به نقطهای برسانیم که مایه قدرت ایران اسلامی شود.
مدیرعامل راهآهن، با تاکید بر ضرورت ایجاد شفافیت و انضباط مالی در درآمدها و هزینه ها در دوره جدید راهآهن گفت: مطالبات بخش خصوصی حقالناس است همان طور که معیشت پرسنل راهآهن حق الناس است و احدی از جمله مالکین واگن حق ندارد با تاخیر در پرداخت بدهی ها دست در جیب بخش دیگری از صنعت ریلی که همان بخش خصوصی مالک لکوموتیو است، نماید.
صالحی، با اشاره به اقدامات و حمایتهای دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی گفت: دکتر رئیسی، رئیسجمهور محترم و همچنین آقای دکتر بذرپاش وزیر محترم راه و شهرسازی، به طور مشخص در دوسال گذشته از راهآهن و حوزه ریلی همواره حمایت ویژه کردهاند و ما در شرکت راهآهن باید هم در گفتمان و هم در عمل حامی منافع مردم و راهآهن جمهوری اسلامی ایران باشیم تا در عمل به نقطه اعتلای شعارمان که راهآهن توانمند برای ایران قدرتمند است برسیم.
مدیرعامل راهآهن، سپس به موضوع ایمنی اشاره کرد و گفت: موضوع کفش ترمز را به صورت آزمایشی در قم اجرا کردیم و باید در سایر مناطق هم به صورت صد در صدی اجرایی شود تا ایمنی در سیر و حرکت قطارها به بالاترین نقطه اطمینان برسد.
سید میعاد صالحی، با اشاره به اینکه برخی از مشکلات راهآهن برون سازمانی است و امکان برطرف کردن آنها در خود راهآهن میسر نیست، خاطرنشان کرد: مدیران راهآهن در تعامل با سایر دستگاهها و سازمانها، منافع راهآهن جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرند.
مدیرعامل راهآهن، از ارتباط برخط خود با مدیران مناطق برای حل مشکلات ریلی در اقصی نقاط کشور به طور روزانه خبر داد و تصریح کرد: هر مدیری میبایست یک یا چند اولویت را که میخواهد برطرف کند، گزارش دهد؛ چون مشکلات هر استان با استان دیگر ممکن است تفاوت داشته باشد.
مدیرعامل راهآهن تاکید کرد: همه عوامل و مسئولان راهآهن باید در راستای بروزرسانی حوزه کاری خود تلاش مضاعف کنند.
دکتر صالحی بر ضرورت باری برنامهای شدن تمامی قطارها تاکید کرد و اظهار داشت: نظام بهرهبرداری در ۲۰ سال گذشته با نقطه مطلوب فاصله دلشته است و میخواهیم این روند را تغییر دهیم. از این رو تشکیل قطار با واگنهای چند شرکت مختلف قابل قبول نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی قطارها به صورت کامل یعنی با واگنهای متعلق به یک شرکت تشکیل شود تا در صورت تخلف در حوزه ایمنی و… اصلاح و توقف سیر آنها امکان پذیر باشد و آن شرکت پاسخگو باشد
دکتر صالحی تاکید کرد: هم اکنون تلاش میکنیم از باتلاق جنگ های ناشی از تحریم دربیاییم، زیرا رسما در میدان مین حرکت میکنیم و پیش از این رویکرد قدیمی راهآهن دفاعی بوده اما هم اکنون تهاجمی شده است
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقام شهدا گفت: ما به هیچ کس جز شهدا بدهکار نیستیم و با قدرت در مناطق برای منافع راهآهن اقدام می کنیم. راهآهن اقتدار دارد و از همه دستگاه ها مطالبه میکند تا برای همه مردم ایران خدمت کند.
صالحی، با اشاره به مستثنی بودن راهآهن از تقسیمات کشوری گفت: راهآهن یک شبکه عبوری محسوب میشود و معیار آن فقط تناژ بارگیری نیست.
مدیرعامل راهآهن گفت:اگر واگنی دچار مشکل است باید آن را از سیر خارج کنیم و از نگاه راهآهن قطار کامل باری، قطاری است که همه واگنهایش متعلق به یک شرکت باشد تا اگر مشکلی برای هرکدام از واگنها پیش آمد فقط همان شرکت پاسخگو باشد