شرکت های اپراتور ایستگاهی ژاپن از آغاز فرآیند نصب دیواره و گیت های ورودی قطار برای مسافرین در هر دو بخش قطارهای برون شهری و مترو ها خبر دادند.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از نشریه نیکئی، شرکت های اپراتور ایستگاهی ژاپن از آغاز فرآیند نصب دیواره و گیت های ورودی قطار برای مسافرین در هر دو بخش قطارهای برون شهری و مترو ها خبر دادند.
شرکت «مترو توئی» که یکی از دو اپراتور اصلی مترو ژاپن محسوب می شود از آغاز فرآیند نصب دیواره های ورودی برای افزایش امنیت مسافرین و همچنین جلوگیری از حوادث ناگواری چون خودکشی در ایستگاه های مترو خبر داده است. با این حال، گفته می شود نصب این دیواره ها کار چندان ساده ای نبوده و نیازمند ایجاد هماهنگی میان آنها و سکوهای ریلی است.
فرآیند دیواره کشی برای سکوهای مترو و قطارهای ژاپن نخستین بار در سال ۲۰۰۰ و در خط «میتا لاین» آغاز شده و با این حال، تعداد خطوط و ایستگاه های مجهز به این سیستم محدود بوده است.
اکنون شرکت های اپراتوز ریلی ژاپن قصد دارند این اقدام را به عنوان پروژه ای ملی تعریف نموده و به تدریج در تمامی شبکه ریلی و مترو ژاپن به اجرا در آورند.
مشکل دیگر اجرای این طرح، به فعالیت پیمانکاران مختلف در خطوط ریلی ژاپن بازمیگردد که در برخی خطوط مانند آساکوسا، بعضا چند یمانکار مشغول به ارائه خدمات هستند. نصب این درها نیز نیازمند هماهنگی اپراتورهای مذکور با یکدیگر بوده که با توجه به مفاد حقوقی مندرج در قرارداد آنها، امری زمانبر است.