مدیرکل راهآهن لرستان: خط یک ایستگاه دورود، به طول ۶۰۰ متر، با هدف ارتقاء ایمنی سیر و حرکت قطارها بازسازی شد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، رحمت رحمتنژاد گفت: خط یک ایستگاه دورود، از جمله خطوط راهآهن لرستان است که از ابتدای احداث راهآهن سراسری تاکنون بازسازی آن انجام نشده بود بهطوریکه در اثر فرسودگی شدید مصالح روسازی (تراورس های چوبی و ادوات پابند)، این خط به مرز غیر قابل عبور برای تردد قطارهای باری و مسافری رسیده بود.
مدیرکل راهآهن لرستان گفت: گلزدگی شدید، ناشی از مسدود شدن کانالهای زهکشی داخل خط، بهطور مداوم منجر به اشغال سیستم علائم الکتریکی می شد.
وی افزود: عملیات بازسازی این خط به صورت جهادی، با استفاده از توان تجهیزاتی و مصالح روسازی موجود (ریل u33 و تراورس بتنی و بالاست با کیفیت) و بدون صرف هزینه ظرف مدت ۳ روز به طور کامل بازسازی شد.
برداشت کامل کوپلاژ های فرسوده چوبی، برداشت کامل بالاست آلوده و گل و لای داخل خط، مرمت کامل کانال های زهکشی داخل خط به منظور عبور آبهای سطحی و جلوگیری از گلزدگی و اشغال شدن سیستم علائم الکتریکی، نصب کوپلاژ های جدید، با استفاده از ریل u33 و تراورس بتنی بطول ۶۰۰ متر، بالاستریزی خط با استفاده از بالاست باکیفیت بطول ۶۰۰ متر و زیرکوبی خط به تعداد ۲ رلواژ، از جمله عملیات انجام شده در این پروژه بوده است.