همزمان با سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری، مدیریت ارتباطات و اطلاعرسانی شرکت مادرتخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جزئیات طرح ملی راهآهن اصفهان-مبارکه-شهرکرد را منتشر کرد.
به گزارش پایگاه خبری ریلنیوز، مطالعات طرح ملی راهآهن اصفهان به شهرکرد در راستای محرومیت زدایی در سال ۱۳۸۵ آغاز و قرارداد آن در سال ۱۳۹۰ بسته شد.
طبق اعلام روابط عمومی شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، این کریدور ریلی به طول ۹۲ کیلومتر و دارای ۵ ایستگاه است. ایستگاه مبدا این راهآهن، حسن آباد مبارکه، ایستگاه دوم لنجان، ایستگاه سوم روستای کاهریز، ایستگاه چهارم فرخ شهر و ایستگاه پنجم و پایانی آن، ایستگاه راهآهن شهرکرد است. پیشرفت کل پروژه، ۴۰ درصد و نیز درصد پیشرفت زیرسازی این طرح، ۶۲ درصد است. همچنین جابهجایی سالیانه سه و نیم میلیون تن بار و جابهجایی سالانه ۷۰۰ هزار مسافر، از مزایای این طرح ملی است.
بر اساس اعلام مدیریت ارتباطات و اطلاعرسانی شرکت مادرتخصصی ساخت، استان چهارمحال و بختیاری به عنوان بیست و هفتمین استان کشور به شبکه سراسری ریلی کشور متصل میشود و ۴۰۰ متر ارتفاع را در ۹۰ کیلومتر طی میکند. همچنین مهمترین مزایا و اهداف اجرای این طرح، اتصال استان چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی، کاهش تصادفات جادهای و صرفه جویی در مصرف سوخت است.