بنیانگذار شرکت توسعه و تجارت آلوارس، از آمادگی این شرکت جهت تولید درزینهای مورد نیاز حملونقل ریلی کشور خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، اصغر وفایی، بنیانگذار و رئیس هیات مدیره شرکت توسعه و تجارت آلوارس آسیا، به تشریح چگونگی تاسیس این شرکت پرداخت و اظهار کرد: آغاز فعالیت ما در این شرکت باز میگردد به سال ۱۳۹۳، زمانی که برادرم پس از ۳۰ سال خدمت در شرکت تراورس که در آن درزین میساخت، به دلیل مشکلات مالی که این شرکت دچار آن شد و از دادن حقوق مناسب به کارکنان طفره میرفت، کناره گرفت و به اتفاق تصمیم بر ساخت درزین گرفتیم.
وی با بیان اینکه درزینهای شرکت توسعه و تجارت آلوارس آسیا، کاملا ساخت داخل است، خاطرنشان کرد: تاکنون این شرکت، ۴ دستگاه درزین باری برای شرکت رضوان درود، یک دستگاه درزین نفربر برای شرکت متروی اصفهان و یک دستگاه درزین برای راهآهن افغانستان تولید کرده است.
رئیس هیات مدیره شرکت توسعه و تجارت آلوارس، با اشاره به اینکه هماکنون یک دستگاه درزین باری و یک دستگاه درزین نفربر تولیدی این شرکت به عنوان نمونه در نمایشگاه شرکت قرار دارد، تصریح کرد: ما مفتخر هستیم که نخستین درزین را به کشور افغانستان صادر کردیم، هر چند این موضوع به اسم کنسرسیوم تمام شد.
وفایی، با بیان اینکه موتور درزینهای این شرکت در گذشته از شرکت ایدم تبریز خریداری میشد؛ اما پس از تعطیلی این شرکت، اکنون به شکل اورهال شده از بازار خریداری میشوند، افزود: ما اعلام کردهایم که میتوانیم از موتورهای بنزینی آمیکو استفاده کنیم؛ ولی به دلیل قوانینی که وجود دارد، فعلا این امکان را نداریم و همچنان مجبور به استفاده از موتورهای دیزلی هستیم.
وی از شرکت در مناقصه راهآهن، به جهت ساخت ۲۰ دستگاه درزین خبر داد و عنوان کرد: به دلیل شرایطی سختی که در این مناقصه گذاشته شده است، این شرکت به تنهایی امکان حضور در مناقصه را ندارد و احتمال دارد که با همکاری یک شرکتی دیگر در مناقصه شرکت کند.
رئیس هیات مدیره شرکت توسعه و تجارت آلوارس، با بیان اینکه هماکنون این شرکت در شهرک صنعتی سبلان واقع در رباط کریم مشغول به فعالیت است، در خصوص قیمت تمام شده درزین اظهار کرد: در حال حاضر قیمت یک درزین وانتی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و قیمت یک درزین مسافری ۲+۱۷ حدود ۳ میلیارد تومان است که البته با نصب لوازم دیگر از جمله یخچال، مبلمان و… بر قیمت تمام شده این درزینها افزوده خواهد شد.