عضو کمیسیون انرژی مجلس، با تاکید بر لزوم تعریف منابع پایداری برای توسعه صنعت ریلی گفت: باید در برنامه هفتم علاوه بر تعیین افق ریلی، تکالیف مشخصی برای دولت به منظور تعیین منابع پایدار در این صنعت پیشبینی شود.
عبدالعلی رحیمی مظفری در گفتوگو با پایگاه خبری ریل نیوز با اشاره به بندی از لایحه برنامه هفتم برای اختصاص یک درصد از درآمد نفتی کشور برای توسعه ریلی اظهار کرد: به جای اینکه نفت را مثل گوشت قربانی بین وزارتخانهها و دستگاهها تقسیم کنیم، باید منبع درآمد ثابتی برای توسعه صنعت ریلی تعریف شود.
وی توسعه صنعت ریلی را نیاز کشور خواند و افزود: اولین زیرساخت در کشور راه است چراکه اساساً قدم برداشتن در هر حوزهای منوط به وجود راه مناسب است پس باید منابع پایداری برای توسعه صنعت ریلی تعریف شود.
وی افزود: مثلاً این امکان وجود دارد که درآمدهای نفتی به خزانه واریز شده و مقدار مشخصی از این درآمدها در بودجه سالانه برای اختصاص به توسعه ریلی در نظر گرفته شود.
رحیمی مظفری تصریح کرد: باید مشخص شود که در طول برنامه هفتم توسعه چقدر صنعت ریلی توسعه مییابد و براساس آن، دولت منابعش را تعریف کند؛ منابعی که ممکن است از بخش خصوصی، نفت، فاینانس و مالیات و معدن وارد شبکه ریلی شود.
به گفته عضو کمیسون انرژی، به این ترتیب چندین منبع برای توسعه ریلی مدنظر قرار گرفته و همه چیز وابسته به فروش نفت نمیشود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید تکالیفی برای دولت درنظر گرفته شود تا دولت منابع پایدار و مشخصی را برای توسعه صنعت ریلی پیشبینی کند.