مدیرکل راه آهن یزد گفت: در راستای احداث پروژه دو خطه بافق – زرین شهر و تسهیل در سیر روان قطارها، عملیات توسعه و تغییر سوزنبندی ایستگاه ارژنگ به پایان رسید.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، حسین معصومی افزود: عملیات اصلاح مسیر خط دوم بلاک ارژنگ – میبد، طبق نقشه مصوب کمیته فنی ایستگاهها و با رعایت مسائل ایمنی در سیر و حرکت قطارها، در کمترین زمان مسدودی و طی مدت یک ماه به پایان رسید.
وی گفت: پیش از انجام این عملیات، ۴ خط و ۱۲ دستگاه سوزن در ایستگاه ارژنگ موجود بود که طی عملیات مذکور علاوه بر تطویل خطوط ایستگاه به طول مجموع ۲ کیلومتر، ۳ خط جدید و ۱۷ دستگاه سوزن بتنی و چوبی جدید نیز به آن اضافه شد که در حال حاضر تعداد خطوط ایستگاه را به ۷ خط افزایش داده است.
معصومی ادامه داد: انجام این عملیات، تسریع در ادامه تغییرات و روشن شدن سیستم علایم الکتریکی ایستگاه ارژنگ را به دنبال خواهد داشت.
مدیرکل راه آهن یزد تصریح کرد: با توجه به دو خطه بودن بلاک ارژنگ – عقدا و ارژنگ – میبد و در حال ساخت بودن خط دوم بلاک اردکان – ارژنگ، از مزایای این پروژه، میتوان به تسهیل در سیر روان قطارها، افزایش حمل بار و کاهش بار ترافیکی ایستگاه اشاره کرد.
ایستگاه ارژنگ، با توجه به موقعیت مکانی و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی مسیر ریلی حمل بار و مسافر در محورهای اصفهان – یزد، اصفهان – چادرملو، گندله سازی – چادرملو و گندلهسازی – یزد و تردد روزانه ۴۰ رام قطار، به عنوان یکی از پرترافیکترین ایستگاههای مرکز کشور محسوب میشود.