مدیرعامل شرکت بینا صنعت ریلی با انتقاد از عملکرد برخی از مالکان واگنهای باری در پرداخت هزینههای تعمیر واگنهای خود، تاکید کرد: اکنون مهمترین مشکل تعمیرکاران مربوط به گردش مالی و انباشت معوقات از واگنداران باری است.
جواد فراهانی، مدیرعامل شرکت بینا صنعت ریلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با اشاره به افزایش مطالبات معوق این شرکت از مالکان واگن، گفت: اکنون وضعیت تعمیرات واگن در شرایطی مناسبی قرار ندارد؛ چون برخی از واگنداران حاضر به پرداخت هزینههای تعمیرات خود نیستند و از دادن وجه، سر باز میزنند.
فراهانی با بیان اینکه برخی از مطالبات معوق مربوط به سال ۱۴۰۰ است و با وجود گذشت سه سال، مالک واگن حاضر به پرداخت هزینههای واگن خود نیست، تاکید کرد: عدم پرداخت معوقات در شرایطی صورت میپذیرد که اکثر قطعات ریلی طی این مدت، به میزان ۱۰ برابر افزایش قیمت داشتند.
مدیرعامل شرکت بینا صنعت ریلی مهمترین مشکل تعمیرکاران را مربوط به گردش مالی و انباشت معوقات واگنداران باری دانست و خاطرنشان کرد: جالب این است که در چنین شرایطی، اداره مالیات و امور دارایی ۱۰ درصد از پول نگرفته را از ما مطالبه میکند و ما مجبوریم که آن را پرداخت کنیم.
به گفته وی، برخی از واگنداران بعد از آنکه واگن تعمیر شده خود را دریافت میکنند، به بهانه تست، آن را سیر میدهند و سپس از پرداخت هزینههای تعمیرات واگنهای خود به دلیل اینکه فعلا پول ندارند، خودداری میکنند.
فراهانی با اشاره به برخی از انتقادها مبنی بر اینکه زمان تعمیرات زیاد است و گاهی به سه ماه نیز طول میکشد، گفت: دلایل تاخیر در تعمیرات کم نیستند؛ چون گاهی مالک واگن میبایست قطعه مورد نظر را تامین کند که در بسیاری از اوقات زمان بسیاری برای تامین قطعه هدر میرود.
مدیرعامل شرکت بینا صنعت ریلی تاکید کرد: هماکنون این شرکت در زمینه تعمیر واگنهای مسافری فعالیت میکند و در کرمان مستقر شده است؛ اما پیش از آن، در اراک، در بخش تعمیر واگنهای باری فعالیت داشته و طی هر ماه، بیش از ۷۰ تا ۸۰ دستگاه واگن باری در ماه از سوی این شرکت تعمیر میشد.