مدیرکل راهآهن شرق گفت: یکی از طرحهای مهم این اداره کل، پروژه احداث کمربندی (واریانت) سالار- شادمهر به طول ۲۹ کیلومتر است که با تکمیل این طرح، صرفهجویی در مصرف سوخت به دلیل کاهش مدت زمان توقف قطارها و کاهش سیر حمل بار از معادن سنگان به مقاصد کارخانجات فولاد و بنادر جنوبی کشور و همچنین تسهیل در سیر روان و در نهایت ارتقای ایمنی سیر قطارها را شاهد خواهیم بود.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، علی حکامی قاسمی خاطر نشان کرد: با اجرای پروژه شادمهر – سالار، عملیات مانور، اتصال و انفصال قطارهای باری حامل مواد معدنی در مسیر سنگان به مقصدهای ذوب آهن اصفهان، بندرعباس، گل گهر سیرجان و غیره در گلوگاه ترافیکی تربت حیدریه حذف شده و از طرفی فاصله مکانی بین ایستگاههای سالار و شادمهر نیز به نصف کاهش مییابد که این عوامل، منجر به کاهش حدود ۶ ساعت زمان رفت و برگشت قطار در این مسیر خواهد شد.
وی با اشاره به اجرای این پروژه در راستای توسعه صنعت حمل و نقل ریلی و افزایش سهم راهآهن در جابهجایی بار و مسافر اظهار داشت: خوشبختانه نگاه مدیرعامل و مسئولین راهآهن، حاکی از اعتقاد راسخ به توسعه زیرساختهای ریلی سنگان است که نویدبخش روزهای روشن و خوب برای راه آهن شرق است.