دکتر سید میعاد صالحی، مدیرعامل سابق راهآهن در مراسم معارفه دکتر جبار علی ذاکری، مدیرعامل جدید راهآهن، تاکید کرد: راهآهن به حمایت ویژه وزیر راه و شهرسازی نیاز دارد و امیدوارم اصلاحاتی که طی ۳ سال گذشته در راهآهن انجام شده است، ادامه یابد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، با حضور فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی، مراسم تکریم سید میعاد صالحی، مدیرعامل سابق راهآهن و معارفه جبار علی ذاکری، مدیرعامل جدید راهآهن با حضور معاونان، مدیران ستادی و بخش خصوصی راهآهن امروز دوشنبه مورخ ۱۹ شهریور در ساختمان شهدای راهآهن برگزار شد.
دکتر صالحی در این نشست، به تشریح اهم دستاوردهای راهآهن در دولت سیزدهم پرداخت و اظهار کرد: خدا را شاکرم که این مسئولیت سنگین از روی دوش من برداشته شد.
مدیرعامل سابق راهآهن عنوان کرد: حوزه ریلی نیاز به توجه جدی و پشتیبانی خاص وزارت راه و شهرسازی و دولت محترم دارد چراکه در سالهای گذشته بودجه راه آهن مطابق رشد قیمت ها و هزینه ها افزایش پیدا نکرده است.
وی با اشاره به بودجه کاهشی راهآهن طی سالهای ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰، تاکید کرد: مشکلات بودجهای که طی این سالها در راهآهن بوجود آمد، با توجه به موضوع تحریم، این موضوع خودش را در تعمیر و نگهداری ناوگان و خط نشان داد.
دکتر صالحی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سه سال گذشته گفت: اقدامات مهمی نظیر حذف واگنهای شیربسته، شکستن رکورد جابجایی مسافر، حمل بارهای ترانزیتی بسیار مهم برای نخستین بار و همچنین افزایش بازسازی و بهسازی خطوط صورت گرفته که امیدوارم همین مسیر در دوره جدید راهآهن با قدرت ادامه یابد.
وی افزود: اگر ابتکار تهاتر نفت از سوی مرحوم رستم قاسمی نبود، احتمالا راهآهن با توجه به مشکلات ناوگان در ابتدای دولت سیزدهم و زمینگیر شدن لکوموتیوها سقوط میکرد. اما برای اولین بار در طول تاریخ راه آهن، تخصیص بودجه راه آهن را با توجه به عقب ماندگی های فراوان، در هر سه سال گذشته و نیمه اول امسال به بیش از صد در صد رساندیم که بخشی از عقب ماندگی ها جبران شد و بخشی از آن ها شیب اش کاهش یافت که امیدوارم این مسیر تامین مالی با اضافه شدن ظرفیت ماده ۱۲ که عمده مراحل آن طی شده است در دولت چهاردهم به ثمر بنشیند.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تعامل با بخش خصوصی گفت: ۵۰ دستگاه لکوموتیو متوقف دائم راه آهن به مزایده فروش گذاشته شده و این مسیر برای ورود بیشتر بخش خصوصی به سرمایه گذاری در صنعت ریلی ادامه می یابد اما باید دانست که الگوی ما برای خصوصی سازی کدام کشورهاست. چرا که در گذشته بخشی از راه آهن که حاکمیتی بوده واگذار شده و بخش هایی که می توانست خصوصی سازی شود، به صورت حاکمیتی باقیمانده که باید برای آن برنامه داشته باشیم.
دکتر صالحی در پایان با اشاره به دو آرزوی بزرگ خود در ابتدای تصدی این مسئولیت گفت: بزرگترین آرزوی من به عنوان مدیرعامل راه آهن راه اندازی و اتصال خط آهن شلمچه-بصره بود که برای تحقق آن بیش از ۱۶ بار به مرز شلمچه و همچنین کشور عراق سفر کردم و کار تا حد بسیار خوبی جلو رفته و عملیات عمرانی درحال اجراست که امیدوارم این روند به سرعت ادامه یابد. همچنین آرزوی دوم ام احداث خط راه آهن سریع السیر تهران – مشهد بود که طراحی های خوبی برای آن صورت گرفته و امیدوارم در این دور جدید به سرانجام برسد.
مدیرعامل سابق راه آهن با اشاره به رکورد زنیهای راهآهن در بخشهای مختلف از جمله مسافری، بینالملل و ترانزیت و ..، تاکید کرد: اینجانب آمادگی دارم تا تجربیات خود را به آقای دکتر جبار علی ذاکری، مدیرعامل جدید راهآهن در راستای توسعه راهآهن و کشورمان ایران ارایه دهم.
مشاهده فیلم کامل: