در دولت سیزدهم، بساط افتتاح های نمایشی برچیده شد و هیچ پروژهای بصورت نمایشی افتتاح نشد. تمامی پروژه ها از جمله دو خطه اهواز – اندیمشک پس از طی کامل مراحل ساخت، تجهیز، تست، تعیین سرعت و تشکیل کمیسیونهای تعیین سرعت و تحویل موقت و نیز سیر آزمایشی قطارهای باری و مسافری، مورد افتتاح رسمی قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، سید مصطفی داوودی، معاون فنی و زیربنایی راهآهن گفت: با تاکیدات مستمر سید میعاد صالحی، مدیرعامل راهآهن ما در دولت سیزدهم هیچ پروژه ای را قبل از تکمیل و رسیدن به شرایط کافی و استاندارد افتتاح نکردیم.
داوودی افزود: افتتاح پروژه های ریلی بصورت نمایشی و ناقص سنتی بدی بود که تا قبل از دولت سیزدهم وجود داشت مانند افتتاح نمایشی راهآهن یزد – اقلید یا راهآهن شیراز اصفهان یا راهآهن کرمان – زاهدان اما در طول دولت سیزدهم با سختگیری و تاکیدات مستمر مدیرعامل راه آهن هیچ پروژهای را بدون داشتن شرایط استاندارد افتتاح نکردیم بلکه برای اطمینان بیشتر معمولا پروژه ها را چند ماه بعد از بهره برداری و اطمینان از تکمیل بودن تمامی جزییات افتتاح رسمی کردیم.
معاون فنی و زیربنایی راهآهن درباره پروژه احداث خط دوم راهآهن اهواز – اندیمشک نیز توضیح داد: بخش اول این پروژه ۱۴۰ کیلومتری در سال ۱۳۹۶ در حدفاصل اندیمشک تا شوش افتتاح شد و پس از آن تا سال ۱۴۰۰ پروژه تقریبا متوقف شد تا جایی که حتی پیمانکار درخواست فسخ قرار داد را ارائه نمود. اما خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ توانستیم تعامل خوب و رو به جلویی با پیمانکار داشته باشیم و بدون فسخ قرار داد و بازگشت به نقطه اول، کار ادامه پیدا کرد. در نتیجه ۷۰ کیلومتر شوش تا بامدژ در اردیبهشت ۱۴۰۲ با حضور رییس جمور وقت یعنی شهید ریسی افتتاح شد.
داوودی درباره برخی شایعات و شبهات درباره افتتاح تکمیل و افتتاح پروژه خط دوم اهواز اندیمشک نیز گفت: به لطف خدا هیچ پروژهای را بصورت ناقص و نمایشی افتتاح نکردیم و خوب است اصحاب محترم صنعت ریلی و همچنین مردم عزیز در جریان باشند که خط دوم اهواز اندیمشک هم در بخش ۷۰ کیلومتری شوش – بامدژ که سال گذشته با حضور شهید رییسی افتتاح شد و هم بخش ۴۰ کیلومتری بامدژ_اهواز که ابتدای این هفته افتتاح شد به لحاظ استاندارد کاملا آماده بهره برداری بودند و سپس افتتاح شدند.
وی افزود: بخش بامدژ – اهواز که روز شنبه افتتاح رسمی شد در بهمن ماه سال گذشته با حضور کمیسیون تعیین سرعت که متشکل از نمایندگان ادارات کل ایمنی، خط، سیر و حرکت و منطقه است سرعت استاندارد این خط را ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت اعلام نمود و این یعنی که خط آماده بهره برداری رسمی بود. سپس کمیسیون تحویل موقت که متشکل از نمایندگان دفتر مهندسی نظارت، خط، ارتباط و علائم، مشاور طرح و مدیرکل منطقه است از محور بازدید نمود و با تایید اتمام کار، صورتجلسه تحویل موقت که به منزله تاییدیه پایانی پروژه است امضا شد.
بعبارت دیگر این پروژه از اردیبهشت آماده بهرهبرداری بوده و حتی قبل از برگزاری مراسم افتتاح رسمی بصورت آزمایشی توسط قطارهای باری و مسافری مورد بهره برداری قرار گرفته بود و اینکه بعضی بدون اطلاع و احتمالا از روی اغراض شخصی یا سیاسی این پروژه را ناقص اعلام کرده اند، شیطنت و دروغگویی است.