سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه راهآهن دورود – خرمآباد، حدود ۸ هزار میلیارد تومان است و در صورت تخصیص این مبلغ، پروژه طی ۲ الی ۳ سال آینده، قابلیت بهرهبرداری را دارد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز به نقل از فارس، گودرز باباعباسی، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه راهآهن خرمآباد – دورود، اظهار کرد: این پروژه با هدف توسعه اقتصادی و اتصال مرکز استان لرستان به راهآهن سراسری جنوب – شمال، در دیماه ۱۳۹۲، با طولی حدود ۱۱۴ کیلومتر طراحی و توسط قرارگاه خاتم الانبیاء( موسسه راه سازه) آغاز و تاکنون با وجود مسائل و مشکلات فراوان، رشد قابل توجهی داشته است.
وی بیان کرد: این پروژه که یکی از پروژههای بزرگ وزارت راه و شهرسازی محسوب میشود، به دلیل عبور از کوههای زاگرس یکی از دشوارترین پروژههای اجرایی است.
سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان، با اشاره به اینکه عملیات پروژه، شامل ۱۲/۴ میلیون متر مکعب و ۹/۸۱ میلیون متر مکعب خاکریزی، ۱۷ دستگاه تونل با طول کلی ۳۳ کیلومتر است، عنوان کرد: بیش از ۲۰ دستگاه ابنیه خاص، با طول کلی ۳۳۲۰ متر طول، ۲۸۱ دستگاه انواع ابنیه دیگر از قبیل آبرو و تقاطع، ۷ ایستگاه مختلف شامل ۲ ایستگاه تشکیلاتی و ۱ ایستگاه درجه ۲ و چهار ایستگاه درجه ۳ از دیگر عملیات این پروژه است.
به گفته باباعباسی، تاکنون حدود ۹/۳میلیون متر مکعب خاکبرداری، حدود ۳ میلیون مترمکعب خاکریزی، ۱۰/۵ حفاری تونلها، حدود و ساخت ۹۵ دستگاه انواع ابنیه انجام شده است.
وی بیان کرد: درصد وزنی پیشرفت فیزیکی کلی پروژه، در بخش زیرسازی تاکنون ۴۷ درصد است.
سرپرست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل لرستان، کل هزینه انجام شده در پروژه را تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعه حدود ۸ هزار میلیارد تومان است و در صورت تخصیص این مبلغ، این پروژه طی ۲ الی ۳ سال آینده قابلیت بهرهبرداری را دارد.
باباعباسی، با اشاره به اینکه علاوه بر دشواریهای اجرایی پروژه، یکی دیگر از مشکلات فعلی، رفع معارض و تملک اراضی مورد نیاز پروژه در طول مسیر است، اظهار کرد: تاکنون بخش عمده رفع معارض و تملک اراضی انجام و مابقی نیز ارزیابی و در مراحل قیمت گذاری و پرداخت است، که در تخصیصهای آتی قابل تملک و آزادسازی است.