به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز؛ ساخت و تحویل نخستین قطارها با نیروی محرک باتری از سوی شرکت آلستوم به راه آهن آلمان به تعویق افتاد.
به نوشته وب سایت ریل وی ساپلای، شرکت آلستوم با انتشار بیانیه ای اعلام کرده که فرآیند ساخت و تحویل قطارهای مجهز به منبع تغذیه باتری مورد سفارش راه آهن آلمان با تاخیر دستکم دو ساله مواجه خواهد شد.
آلستوم دلیل این میزان تاخیر را لزوم به روز آوری باتری های مورد استفاده در این قطار و همچننی برطرف ساختن باگ های نرم افزاری آن عنوان کرده است. همچنین، شکل گیری بحران مالی در آلستوم که در پی ورشکستگی ناشی از شیوع کرونا و جنگ روسیه و اوکراین ایجاد شد، از جمله عوامل دیگر تاخیر در تحویل سفارش راه آهن آلمان اعلام شده است.
با اینحال، راه آهن آلمان اعلام کرده است که بررسی فنی جهت صدور مجوز سیر قطارهای مورد قرارداد با آلستوم را از اواخر سال جاری میلادی آغاز کرده است. انتظار می رود فرآیند بررسی فنی این قطارها به حدود ۵ ماه زمان نیاز داشته باشد.
قطارهای «کورادیا» ساخت شرکت آلستوم کاملا با نیروی باتری کار کرده و سرعتی بالغ بر ۱۲۰ کیلومتر در ساعت دارند. راه آهن آلمان در سال ۲۰۲۳، اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت آلستوم نموده که بر اساس آن، قرار است ۱۱ رام قطار کورادیا به آلمان تحویل داده شود. هر رام قطار کورادیا شامل ۳ سالن مسافری بوده و راه آهن آلمان قصد دارد از این نوع قطارها برای مسیرهایی که مجهز به زیرساخت های برقی نیستند، استفاده نماید.