مدیرعامل راه آهن در جمع خبرنگاران درخصوص اینکه آیا شرکت راهآهن آثار قیمتهای تکلیفی دولت را در صورتهای مالی خود برآورد و منتشر کرده یا خیر، گفت: طبیعتا قیمتگذاری پایین یکی از عواملی است که در وضعیت امروز راهآهن نقش اساسی بازی کرده و در عدم توفیق شرکت راهآهن و شرکتهای بخش خصوصی بسیار موثر بوده است.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه یکی از اقدامات دوره مدیریتیاش ایجاد شفافیت در حوزه ریلی است، گفت: در دولت قبل متاسفانه مدیران سابق با آرایش حسابها زیان راهآهن را یا کم نشان دادند یا اینکه در یک سال هم راهآهن را سودده نشان دادند. اما در دو سال اخیر با بررسیهای سازمان حسابرسی مشخص شد یک زیان شش هزار میلیارد تومانی از عملکرد سالهای ۱۳۹۷، ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برای ما به یادگار گذاشتهاند. نکته قابل تامل اینکه، ما فقط وارث این زیان نیستیم، بلکه در آن زمان مدیرانی که راهآهن را سودده نشان دادهاند (با آرایش حسابها) علاوهبر پاداشی که گرفتهاند، باعث شدهاند خزانهداری کل کشور بابت سودی که آنها به ظاهر ساختهاند، از ما درخواست مالیات و سود سهم دولت را داشته باشد.
وی گفت: جالب است بدانید که در صورتهای حسابرسیشده بندهایی که سازمان حسابرسی برای سالهای ۹۷ تا ۹۹ آورده بعضا در یک سال تا ۳۴ بند هم میرسد. این حجم از ابهام و عدم شفافیت در عملکرد آن سالها بیسابقه است.