به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز،محمود هراتی رئیس قطار باری اداره کل راه آهن شمالشرق ۱ درباره طرح ممنوعیت سیر واگن های قطار باری با شیر ترمز بسته گفت: ایمنی و فشار ترمز، بهتر و تعمیرات واگن ها کمتر شده است.
مخدومی آموزگار لکوموتیوران اداره کل راه آهن شمالشرق ۱ می گوید: قبلا ترمز قطار باری، ضعبف و ایمنی سیر پایین بود و کفش ترمز، سریع تمام می شد اما اکنون ایمنی بالا رفته است.
عباس نجاریان زاده آموزگار لکوموتیوران اداره کل راه آهن شمالشرق ۱ درباره شیر ترمز بسته گفت: قطار ایمنی لازم برای سیر در شیب و فراز ۱۵ در هزار این ناحیه را نداشت و باید با سرعت کمتری حرکت می کردیم اما اکنون فشار ترمز در بین قطار تقسیم شده و استرس لکوموتیوران در شیب و فراز کم شده است.
مصطفی عرب عامری لکوموتیوران دپو شاهرود ( اداره کل راه آهن شمالشرق ۱ ) نیز معتقد است با ممنوعیت سیر واگن های قطار باری با شیر ترمز بسته، استهلاک قطعات مصرفی مانند کفش ترمز و لنت کم شده است.