با توجه به آمارها منفعت اقتصادی کشور در گروی توجه دولت به بخش ریلی است و نیاز است که توسعه ریلی کانون توجه سیاستگذاریهای اقتصادی قرار گیرد.
به گزارش پایگاه خبری ریل نیوز، داوود طالبی معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن در پنل تخصصی «ترانزیت، ریل یا جاده» هفتمین نمایشگاه حملونقل با اشاره به مزیت های مهم ریل نسبت به جاده گفت: در حمل و نقل ریلی مصرف سوخت یک هفتم و میزان آلودگی یک نهم و نیز میزان آلودگی صوتی یک سوم روش حمل و نقل جادهای است. ضمن اینکه در حمل و نقل ریلی تلفات، بسیار پایین و نزدیک به صفر است.
معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن تصریح کرد: هماکنون که ۴۵ سال از انقلاب گذشتهاست، تعداد آزادراه ها ۲۰ برابر و راههای اصلی ۳۷ برابر شدهاست و این در حالیاست که همزمان تلفات جادهای به حدود ۲۰ هزار و مصدومان ۳۶۰ هزار نفر رسیدهاست و این نشان دهنده غفلت تاریخی نسبت به حوزه حمل و نقل ریلیاست.