مدیر فنی شرکت آزمون کیفیت از نبود امکانات لازم جهت مانیتورینگ کابین لکوموتیورانان از طریق دوربین آنلاین خبر داد و تاکید کرد که چنانچه راهآهن به آن نیاز داشته باشد، لازم است تا تمامی خطوط ریلی به سیستم خط دهی برخط مجهز باشند.
علی توکلی، مدیر فنی شرکت آزمون کیفیت در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، با بیان اینکه این شرکت در زمینه نصب و تعمیر علایم و ارتباطات در صنایع ریلی فعالیت میکند، اظهار کرد: عمده فعالیتهای این شرکت در قطار و ایستگاههای راهآهن انجام میشود که طی آن، نصب بیسیم و همچنین تعمیر آن بر روی بستر فیبر ارتباط تلفنی صورت میپذیرد.
مدیر فنی شرکت آزمون کیفیت با اشاره به اهمیت بیسیم در ایجاد ارتباط بین مسئولان قطار و ایستگاههای راهآهن، عنوان کرد: تمامی تجهیزات بیسیمهایی که از سوی این شرکت در راهآهن استفاده میشوند به روز هستند و از برندهای معتبر استفاده میشود.
توکلی تصریح کرد: بیسیمها فقط ارتباط کلامی برقرار میکنند و امکان ارتباط تصویری ندارند.
وی با بیان اینکه برای ایجاد ارتباط تصویری، نیاز به زیرساخت و هزینه بسیار زیادی است، تاکید کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد از مسیر قطارها در بیابان و کوهستانها هستند، به همین جهت امکان آنتن دهی فورجی یا فایوجی جهت مانیتورینگ و مشاهده کابین لکوموتیوران از طریق دوربین آنلاین وجود ندارد.
مدیر فنی شرکت آزمون کیفیت ضمن تاکید بر اهمیت مانیتورینگ و نظارت بر عملکرد لکوموتیورانان در هنگام سیر، عنوان کرد: نصب دوربین برخط تجهیزات پیچیدهای میخواهد؛ اما چنانچه راهآهن به آن نیاز داشته باشد، لازم است تا تمامی خطوط ریلی به سیستم خط دهی برخط مجهز باشند.
توکلی با بیان اینکه تاکنون این شرکت در بیش از ۱۷۵ نقطه از ایستگاههای راهآهن اقدام به نصب دوربین کرده است، خاطرنشان کرد: هرچند ایستگاههای راهآهن امکان مانیتورینگ و برخط شدن را دارند؛ اما در شرایط فعلی، دوربینهای قطار، فقط میتوانند لحظات را ثبت کنند که در صورت نیاز باید به سرور این دوربینها مراجعه کرد.