مدیرعامل شرکت کیا ریل کوشا از رواج سرقت فنر در مسیر ریلی قزوین – زنجان خبر داد و اظهار کرد که فنرهای به سرقت رفته، تبدیل به چاقو میشوند و به دلیل استحکام و آلیاژی که دارند، مشتریان خاص خودشان را دارند.
محمود نوری، مدیرعامل شرکت کیا ریل کوشا در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری ریل نیوز، به تشریح فعالیتهای این شرکت در حوزه حملونقل ریلی پرداخت.
وی با بیان اینکه شرکت کیا ریل کوشا در زمینه نصب سوزن، جوشکاری و صنایع مترو فعالیت میکند، تاکید کرد: عایقکاری سوزن با چسب شیمیایی و تولید مصالح جوشکاری از جمله پودر ترمیت، از دیگر فعالیتهای این شرکت در صنعت حملونقل ریلی است.
مدیرعامل شرکت کیا ریل کوشا با اشاره به نقش پیمانکاران در خروج از خط برخی از قطارها و متعاقب آن بروز حادثه، گفت: معمولا سه عامل شامل خطای انسانی در رعایت ایمنی، تعمیر و نگهداری خط و نقص و ایراد ناوگان در بروز یک حادثه ریلی دخیل هستند که به همین واسطه، عملکرد ناقص برخی از پیمانکاران، نمیتواند تمامی عامل در وقوع حادثه باشد.
نوری با بیان اینکه در بسیاری از خطوط حمل و نقل ریلی کشور، سرقتهای متعددی انجام میشود که میتوانند منجر به بروز حادثه شوند، خاطرنشان کرد: سرقتها را به دو بخش داخلی و خارجی میتوان دسته بندی کرد.
وی افزود: در بخش سرقت خارجی، معمولا افراد مهجور و معتاد که کیسه و پلاستیک جمعآوری میکنند، اقدام به سرقت پیچها و دیگر اقلام دم دست ریلی مینمایند.
نوری با بیان اینکه سارقان به ندرت قطعات بزرگ را سرقت میکنند، تاکید کرد: یکی از سرقتهایی که انجام میشود، مربوط به سرقت فنر با چکش است که این نوع از سرقت بیشتر در مسیر قزوین – زنجان اتفاق میافتد.
مدیرعامل شرکت کیا ریل کوشا تصریح کرد: فنرهای ریلی به سرقت رفته، تبدیل به چاقو میشوند و به دلیل استحکام و آلیاژی که دارند، مشتریان خاص خودشان را دارند.